Pobočka Praha | Pobočka Zlín | Opravy tabletů | Pronájem počítačů a IT techniky | Profesionální videa DRONEM

servis-pocitacu-brno.cz

Měření kliknutí na záložku / kotvu v Universal Analytics

Úprava měřících kódů

Dnešní článek se netýká přímo hardware nebo software, ale zabrousíme trochu do tvorby stránek a webové analytiky. Tématem je článku je nastavení měření prokliku na kotvu (něco o kotvách si můžete přečíst na stránkach jakpsatweb.cz od Dušana Janovského) v Universal Analytics.

Proč je tato informace tak důležitá? Představte si, že splněným cílem na Vašem webu xyz.cz je návštěva stránky xyz.cz/COKOLIV#VASCIL. Dnešní návod vám pomůže splnění tohoto cíle evidovat v Universal Analytics, kde si následně pomocí jednoduchého vlastního segmentu můžete všechny tyto cíle zobrazit dohromady a následně vyhodnocovat nejúspěšnější zdroje návštěvnosti.

Postup je poměrně jednoduchý a spočívá ve dvou krocích, prvním krokem je úprava fragmentu měřícího kódu z Universal Analytics do následující podoby (odkaz na textový soubor).

Ve druhém kroku je nutné přidat uvedený fragment (opět textový soubor) kódu do patičky vašeho webu. Nyní je vše nastaveno, můžeme se podívat jak tento cíl zobrazit v Google Analytics.

Nastavení nového segmentu Google Analytics

Pro zobrazení výsledků v Universal Analytics je nejjednoduším způsobem vytvoření jednoduchého vlastního segmentu, který bude združovat všechna splnění tohoto cíle (všechny url končící #VASCIL). V Google Analytics se proklikáme k položce Vytvořit nový segmenta tento segment nastavíme dle obrázku níže. Segment poté můžete jednoduše otestovat a ověřit jeho správnost.

Obr.1: Nastavení nového segmentu v Google Analytics

Nyní si můžete pomocí nově vytvořeného segmentu jednoduše zobrazit pouze návštěvy se splněním cíle a tato data dále analyzovat.

Dne 23.12.2014 sepsal Václav Málek



© 2017 servis-pocitacu-brno.cz | Servis PC Brno | Mapa | Kontakt | Poučení | Reference | SEO by vaclavmalek.cz

Jste spokojeni s našimi službami? Můžete nás dále doporučit na sociálních sítích.