Pobočka Praha | Pobočka Zlín | Opravy tabletů | Pronájem počítačů a IT techniky | Profesionální videa DRONEM

servis-pocitacu-brno.cz

Přihlášení do Windows dočasným profilem

UPOZORNĚNÍ: Následující článek popisuje úpravu systémového registru a je proto určený zkušenějším uživatelům. V žádném případě neručíme za způsobené škody, které mohou nastat při postupování dle našeho návodu.

Popis problému

Po přihlášení k Windows jste přihlášeni pomocí dočasného profilu, což je indikováno hláškou v pravém dolním rohu obrazovky. Veškerý původní obsah profilu (Plocha) není na první pohled k dispozici. Profil se tváří jako nově vytvořený. Dále může nastat problém se spouštěním a instalací aplikací.

Příčiny problému

Přesná příčina problému MI není známa. Může jít o poškozený Profil apod.

Řešení problému

Návod vyzkoušen na počítači s operačním systémem Windows 7 Professional a není třeba přeinstalace Windows ani vytvoření nového profilu. Návod by měl být funkční pro všechny verze Windows 7, dále pro Windows Vista a Windows XP (neověřeno). Řešení spočívá v úprávě systémového registru:

  • tlačítko Start -> Regedit
  • proklikáme se až k
    HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList
  • zde by se měl nacházet seznam klíčů (profilů) v počítači
  • pravé tlačítko myši - ProfileList - Export - uložení, v případě problémů můžeme tuto část obnovit (záloha této větve)
  • "náš" profil poté můžeme nalézt podle klíče ProfileImagePath, kde se nachází cesta k němu (většinou C:\Users\JMENO_PROFILU\)
  • měly by se zde nacházet dvě položky se stejným názvem, jedna s koncovkou .bak (záloha původního profilu) a jedna bez této koncovky (nový "dočasný" profil, viz obr. 1)
  • řešením je přejmenovat dočasný profil a přidat mu koncovku, libovolně např. v našem případě .zal
  • u profilu s koncovkou .bak tuto koncovku odstranit (viz obr. 2)
  • uložit, ukončit regedit a restartovat
  • po přihlášení by měl být zpátky Váš původní profil
  • pokud problém přetrvává, může být profil poškozen - v takovém případě doporučuji využít služby odborníků

Obr.1: Položky v registru - položka s koncovkou .bak je záloha našeho původního profilu

Obr.2: Úprava položek v registru - u položky s koncovkou .bak tuto koncovku odmažeme, předtím je však potřeba přejmonovat původní profil - nyní s koncovkou .zal

Poznámka: Výše uvedený návod je vyzkoušený a funkční. Několikrát se mi stalo, že po provedení změn z úvodní obrazovky Windows zmizel přehled všech profilů v počítači. Na úvodní obrazovce zůstala možnost přihlásit se k naposledy použitému profilu a možnost Přihlásit se k jinému profilu. Toto chování se mi podařilo odstranit smazáním původního profilu z registru, tedy z HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList jsem odstranil přejmenovaný klíč s koncovkou .zal (viz. obr.2). Po restartování opět vše fungovalo.

Kontaktní formulář

Nevíte si opravou profilu rady? Kontaktujte nás, jsme Vám k dispozici.

* povinné údaje

Článek neprošel jazykovou korekturou.
Datum: 1.4.2015 (není to apríl)
Autor: Václav Málek
Čerpáno: Vlastní zkušenosti

© 2017 servis-pocitacu-brno.cz | Servis PC Brno | Mapa | Kontakt | Poučení | Reference | SEO by vaclavmalek.cz

Jste spokojeni s našimi službami? Můžete nás dále doporučit na sociálních sítích.